Wypalanie DPF i czyszczenie mechaniczne filtrów DPF

Rury wydechoweOferujemy wypalanie DPF i czyszczenie mechaniczne filtrów DPF. Przeprowadzamy szczegółową diagnostykę silnika przed rozpoczęciem wypalania. Dysponujemy nowoczesnym oprogramowaniem, dzięki któremu cała procedura przebiega szybko i bez zakłóceń.

 

Na czym polega wypalanie DPF i kiedy powinno się je wykonać?

Filtr DPF to montowany w samochodach z silnikiem Diesla filtr cząstek stałych, który zapobiega wydostawaniu się szkodliwych substancji przez rurę wydechową. Filtr zbiera zanieczyszczenia i tym samym ogranicza ich emisję do atmosfery. Prawidłowe funkcjonowanie filtra możliwe jest tylko wtedy, gdy zapewniona jest odpowiednia drożność – innymi słowy, aby filtr spełniał swoje zadanie, konieczne jest pozbycie się zalegających w nim cząstek sadzy.

Proces udrażniania filtra cząstek stałych to właśnie wypalanie DPF. Wypalanie polega na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, w wyniku czego sadza ulega zapłonowi i zamienia się w popiół, tym samym znacznie zmniejszając swoją objętość. Proces ten może zostać przeprowadzony w czasie jazdy lub w czasie postoju. Wypalanie DPF w warunkach serwisowych wiąże się z podpięciem komputera pokładowego do specjalistycznego oprogramowania, które wymusza wypalanie sadzy.

Istnieje kilka sygnałów informujących o tym, że filtr powinien zostać wypalony. Należy do nich przede wszystkim zapalenie się kontrolki DPF na desce rozdzielczej pojazdu, a także osłabienie mocy silnika, zwiększone spalanie oraz problemy z zapłonem. Warto pamiętać, że samochody użytkowane w mieście, na krótkich dystansach i w korkach są szczególnie narażone na szybsze zapychanie się filtrów cząstek stałych.